سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای کسب و کار اینترنتی در دوران کرونا

?

شاید عجیب به نظر برسد در شرایطی که همه از رکود اقتصادی کرونا شکوه می‌کنند از راه‌اندازی کسب و کار جدید حرف بزنیم. امّا به قول معروف اگر زاویه دید خود را تغییر دهیم شاید جنبه‌های مثبت این شرایط را نیز کشف کنیم. به هر حال همواره بشر به دنبال رفع نیاز خود به خلق محصولات تازه پرداخته است.
شرایط جدید، نیازهای جدیدی ایجاد می‌کنند که یک ذهن خلاق می‌تواند با ارائه ایده‌ای مناسب هم نیاز مردم را برطرف کند و هم به کسب درآمد بپردازد. ضمن این که شرایط بحرانی سبب می‌شود دولت‌ها تسهیلات ویژه‌ای برای مردم در نظر بگیرند. جمیع این موارد می‌تواند شرایطی ایده‌آل برای راه‌اندازی یک کسب و کاراینترنتی باشد.

?

کرونا و کسب وکار اینترنتی

فرصت‌های تازه

تغییر شرایط زندگی نیازها و مشکلات جدیدی ایجاد می‌کند. رفع این نیازها و ارائه راه‌حل برای مشکلات مردم در حقیقت می‌توانند فرصت‌های تازه‌ای برای کسب درآمد باشند. در بحران کرونا حوزه صحت و درمان اوّلین عرصه‌ای بود که به تولید بیشتر و محصولات تازه نیاز داشت.

?

رونق کسب و کار در دوران کرونا

افرادی که از همان ابتدا تولید محصولات ضدعفونی‌کننده و ماسک را شروع کردند در همین مدت کوتاه به سود بالایی رسیدند. با گذشت زمان، تولید محصولات خلاقانه‌ای نظیر ماسک‌هایی با طراحی خاص، ماسک گرمایشی و … آغاز شد.
محصولات جانبی نظیر گیره نگهدارنده ماسک، محفظه نگهدارنده ماسک و … نیز از دیگر محصولات خاص این دوران بودند. البته فرصت راه‌اندازی کسب و کار تنها محدود به محصولات خاص کرونا نمی‌شود.
یکی از اتفاقات مثبت در دوران کرونا رونق کسب و کارهای اینترنتی بود. بنابراین اگر از قبل ایده‌ای برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی داشتید الان بهترین فرصت است زیرا مردم اغلب زمان خود را در اینترنت می‌گذرانند.

?

کرونا و کسب وکار اینترنتی

دریافت تسهیلات مالی

در دوران رکود اقتصادی، دولت‌ها از کسب و کارهای بومی حمایت می‌کنند. اگر بتوانید کسب و کاری راه‌اندازی کنید که در این شرایط سخت به اقتصاد ملی کمک کند به راحتی می‌توانید از تسهیلات دولتی استفاده کنید. به خصوص اینکه شیوع کرونا در تمام دنیا موجب شده کشورها امیدی به دریافت کمک‌های خارجی نداشته باشند.
به عنوان مثال در شرایط فعلی که تمام کشورها به دنبال واکسن کرونا هستند هیچ کشوری نمی‌تواند به امید واردات واکسن دست روی دست بگذارد. زیرا اگر کشوری واکسن کرونا را کشف کند ابتدا باید نیاز خود را برطرف سازد. لذا دولت‌ها از محققان و استارتاپ‌هایی که در زمینه تولید واکسن کرونا تحقیق می‌کنند حمایت می‌کنند.

?

واکسن کرونا

معافیت مالیاتی

یکی از اقدامات حمایتی دولت‌ها در شرایط بحران ارائه معافیت‌های مالیاتی است. از طرف دیگر یکی از مشکلات کسب و کارهای استارتاپی هزینه‌هایی مثل مالیات است. لذا در شرایط فعلی معافیت‌های مالیاتی بخشی از هزینه راه‌اندازی کسب و کار را کاهش می‌دهد.

?

کسب و کار اینترنتی

کسب و کارهای موفق در دوران کرونا

در کنار موارد فوق فراموش نکنید حتی در شرایط بحران، اصول راه‌اندازی کسب و کار را رعایت کنید. مهمترین اصل این است که ایده نابی پیدا کنید که مردم به دنبال آن باشند. ببینید کدام مشکل مردم هنوز حل نشده و یا برای کدام نیاز می‌توانید راه‌حل بهتری ارائه کنید.
به عنوان مثال خدمات آنلاین در این دوران بسیار مورد نیاز است مواردی مثل طراحی سایت، بازاریابی اینترنتی، مشاوره فروش و تولید محتوا که از قبل وجود داشت در این دوران رونق یافته و موارد جدیدی مثل استاد سپورت آنلاین که با رخصت شدن سالن‌های ورزشی طرفداران فراوانی یافته است.

مطمئن باشید حتی در این شرایط سخت ایده‌های جذاب فراوانی برای شروع یک کسب و کار موفق در انتظار شماست.

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_ در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#کسب_و_کار_اینترنتی
#ویروس_کرونا
#covid19
#طراحی_سایت
#طراحی_اپلیکیشن

?