سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع مارکت پلیس

 

مارکت پِلِیس به انگلیسی: Marketplace آنلاین، یک وبسایت و یا اپلیکیشن یکپارچه است که خرید از چندین فروشگاه مختلف را امکان پذیر می کند. ادمین یا همان مدیرمارکت پلیس، خود هیچ جنسی برای فروش ندارد بلکه  کسب و کار او این است که محصولات فروشگاه های دیگر را در سایت و اپلیکیشن خود به فروش می رساند و معامله بین خریداران و فروشندگان را تسهیل بخشد. برای آشنایی با انواع مارکت پلیس با اولین دیتا همراه شوید…

 

 مارکت پلیس

 

مارکت پلیس مدل عمودی

در این مدل نوع فروشگاه های اینترنتی که کار می کنند، همه‌ ی اجناس شان به یک گروه یا دسته مرتبط تعلق دارد. برای مثال همه مربوط به جواهرات و یا لوازم آرایشی و یا پوشاک هستند که این مدل مارکت‌ پلیس اصالت اجناس آن ها را تضمین می کند.

 

 مارکت پلیس عمودی

 

مارکت پلیس مدل افقی

این نوع از مارکت پلیس کاملا با مدل عمودی متمایز است. یعنی انواع مختلفی از محصولات را به فروش می‌ رسانند که در نهایت هدف مشترکی را دنبال می ‌کنند.
در واقع محصولات متنوعی را عرضه می‌ کنند با این هدف که خریداران به جای سر زدن به چندین خرده ‌فروشی به یک بازارچه اینترنتی مراجعه نمایند.

 

 مارکت پلیس افقی

 

مارکت پلیس مدل جهانی

مارکت پلیسی که با مدل جهانی کار می کند در عمل هر چیزی را که فکرش را بکنید به هر کسی می ‌فروشد. این نوع از محبوبیت خوبی بین عموم مدیران کسب و کار اینترنتی برخوردار است. یک نمونه‌ی خوب و موفق از چنین مارکت پلیسی eBay  است.

 

 مارکت پلیس جهانی

 

نوعی دیگر از مارکت پلیس که در جهان رواج دارد، مارکت پلیس هایبریدی یا ترکیبی است. شرکت آمازون و والمارت نمونه موفق این نوع مارکت پلیس هستند. در این نوع فروشگاه محصولات خود را در کنار محصولات سایر فروشنده‌ ها عرضه می ‌کند.

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#کسب_و_کار_اینترنتی
#مارکت_پلیس
#بازاراینترنتی