سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع بازی های کامپیوتری

Action  (اکشن)

بازی هایی مثل motoral combat,DOOM,half life .معمولا شامل بازی های مبارزهای می شود بازی اکشن می گوییم .بازی های که شامل حرکت های سریع می باشد.و بازی کننده را وادار به واکنش سریع می کند ،البته خود ژانر اکشن شامل چند دسته بندی می شود که ما در این پست به صورت کلی آن را بیان کردیم و مطلب را به صورت خیلی خلاصه ارائه داده ایم .Shooters یاShoot’em Up: بازی های تیراندازی که شامل طیف وسیعی از بازی ها می شود ،از زیر مجموعه بازی های اکشن می باشد .

Action 

Adventure و Action-adventure (ماجراجویی ،حادثه ایی)

بازی های ماجراجویی شامل بازی هایی می شود که درشخص نقش یک ماجراجو یک سری حوادث را پشت سر می گذارد.مانند :,silent hill,Resident Evil… .البته این نوع بازی از نوع های اولیه بازی می باشد به این صورت که در بازی های ابتدایی این نوع ژانر اثری از گرافیک نبوده و تمام به صورت متنی بازی می شده است مانند بازیColossal Cave Adventure.و همچنین گاهی این ژانر با ژآنر های دیگر ترکیب می شود مانند Action-Adventure  مانند بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

ماجراجویی ،حادثه ایی

Sport(ورزشی)

انواعمختلف بازی های ورزشی دراین نوع از تقسیم بندی قرار می گیرید .و از معروف ترین بازی های این ژانر می توان به سری بازی های فوتبال اشاره کرده . که در افغانستان ما خیلی طرفداردارد خصوصا در هرات بیشترین طرفدار را دارا می باشد بازی فوتبال pesهست وبسیاری آنرا بازی میکنند وسرگرم میشوند که بصورت بازی آنلاین هم میتوان استفاده کرد.

Sport(ورزشی)

Role Playing Game)RPG)بازی های نقش آفرینی

تقریبا شبیه Adventure می باشد .در این نوع بازی شخص در غالب یک کاراکتر معمولا خیالی می تواند خود را قوی تر کند و مرحله به مرحله قابلیت های جدید پیدا کند.مانند سری بازی های Final Fantasy .الهام این نوع بازی ها از بازی های تخته ای قدیمی می باشد .

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#انواع_ بازی های_ کامپیوتری