سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توییترچیست؟

?

توییتر (به انگلیسی: Twitter) یک شبکه? اجتماعی و سرویس ارائه دهنده? میکروبلاگ است که به کاربران اجازه می‌دهد تا 280 حرف، پیام متنی را که توییت (به انگلیسی: Tweet) نا میده می‌شود، ارسال کنند. توییت‌ها در ابتدا به 140 حرف محدود شده بودند، اما در 7ام نوامبر سال 2017، این محدودیت به 280 حرف در هر توییت، به جز زبان‌های چینی، جاپانی و کره ای، ارتقا پیدا کرد. کاربرانی که در توییتر ثبت ‌نام کرده‌اند می‌توانند توییت ارسال کنند، بازتوییت کنند و همچنین آنها را لایک کنند اما کاربران ثبت نام نشده فقط می‌توانند توییت ها را مشاهده کنند. همچنین کاربران می‌توانند از طریق وبگاه توییتر، پیامک یا نرم‌ افزار کاربردی موبایل همراه به توییتر دسترسی داشته باشند. توییتر در جوزا 2006 به دست جک دورسی ، «Noah Glass»، بیز استون و اوان ویلیامز ایجاد شد و درحمل 2006 آغاز به کار کرد. این میکروبلاگینگ در سال 2012 بیش از 100 میلیون کاربر داشت که 340 میلیون توییت در روز می‌فرستند و بیش از 1?6 میلیارد جستجو در آن انجام می‌شود.

?

توییترچیست؟

تاریخچه
توییتر یک پروژه بود که توسط شرکت Obvious درسرطان2006 ایجاد شد. نمونه? اولیه? توییتر به عنوان یک سرویس داخلی برای کارکنان Odeo مورد استفاده قرار گرفت و نسخه? کامل آن در تاریخ 15حمل2006 معرفی شد اما در قوس2006 به صورت همگانی در دسترس قرار گرفت. این سرویس به سرعت مورد توجه قرار گرفت تا اینکه در جوزا 2007 برنده? وب اواردرجشنواره? جنوب از جنوب غربی در بخش وبلاگ شد.دفتر اصلی توییتر در سان فرانسیسکو است، ولی هم‌اکنون توییتر در نقاط مختلف جهان دفتر دارد و مشغول به فعالیت است. سرورهایی نیز در سن‌آنتونیو و بوستون دارد. این شرکت ابتدا در کالیفرنیا به ثبت رسید. ثبت‌نام در توییتر رایگان است و راه‌های متفاوتی برای فرستادن توییت وجود دارد و از راه موبایل هم در دسترس می‌باشد.

?

تاریخچه

رشد توییتر
درسنبله 2011 تعداد کاربران این وبگاه از مرز 200 میلیون نفر گذشت و تعداد 200 میلیون توییت در روز به ثبت رسید. این عدد برابر با نوشتن ده میلیون صفحه کتاب در روز است یا برابر با نوشتن 8?163 نسخه از کتاب جنگ و صلح اثر لئو تولستوی می‌باشد. خواندن این تعداد از توییت حدود 31 سال طول می‌کشد و بلندی آن‌ها به روی هم برابر با 1?470 پا ارتفاعی نزدیک به برج تایوان در تایپه خواهد شد. شرکت توییتر رشد سریعی را تجربه کرده‌است. در سه ‌ماهه? اول سال 2007، 400?000 تویت ارسال شد، این رقم در سه ‌ماهه? نخست سال 2008 به 100 میلیون توییت رسید و درثور2010 کاربران توییتر روزانه 50 میلیون توییت در روز به این وب ‌گاه فرستادند.درسنبله 2010 در حدود 65 میلیون توییت در روز که برابر است با فرستادن 750 تویت در هر ثانیه به توییتر، ارسال شد. در ماه مارس 2010، بیش از 70?000 برنامه‌های کاربردی برای توییتر به ثبت رسید تا ژوئیه? 2011 بیش از یک میلیون نرم ‌افزار برای توییتر توسط توسعه ‌دهندگان نوشته شد که این نرم‌افزارها توسط شرکت توییتر تأیید و ثبت شده‌اند.

?

رشد توییتر

برخی از ویژگی های توییتر

. توییتر به کاربران امکان می‌دهد تا در زمانی کوتاه توییت های جدید بفرستند و آخرین توییت های کاربران دیگر را نیز بخوانند.
2. هریک از پیام‌های توییتر (توییت) محدود به 140 کاراکتر است که به سرعت بر روی سایت توییتر یا موبایل های همراه قابل دریافت است.
3. کاربران می‌توانند به‌روزرسانی توییت‌ها را از طریق سایت توییتر، پیامک، RSS، ایمیل یا نرم افزار‌های کاربردی ارتباطی بفرستند و دریافت کنند.
4. امکان ارسال انبوه پیامک با اهداف سیاسی، سازماندهی اعتراضات داخلی و ایجاد آشوب در کشورهای هدف
5. امکان ایجاد هویت های مجازی برای پرمخاطب نشان دادن یک موضوع خاص با هدف الغای فضای ذهنی مورد نظر به کاربران میدهد.

#تولید_و_طراحی_سایت_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_گیم_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_نرم_افزار_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#تو_ییتر_چیست؟
# برخی_ از_ ویژگی_ های_ توییتر

?