سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تجارت الکترونیک چیست؟

 

این روزها برای خرید هر چیزی هزاران فروشگاه آنلاین وجود دارد. هر محصولی که بخواهید بخرید، می‌بینید در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی انواع و اقسام آن موجود است. حتی می‌بینیم فروشگاه‌های سنتی محبوب شهرمان هم هر کدام یک سایت یا فروشگاه آنلاین افتتاح کرده‌اند.
به این نوع تجارت در دنیای آنلاین، تجارت الکترونیک گفته می‌شود. تا به حال برایتان سوال شده که چرا تقریبا همه‌ی بزنس‌ها دارند به سمت تجارت آنلاین می‌روند؟ چه مزایایی نصیبشان می‌شود؟ ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا با معرفی مفصل این نوع تجارت به سوالات شما پاسخ دهیم.

 

 تجارت الکترونیک

 

تجارت الکترونیک چیست؟
تجارت الکترونیک یا E-Commerce به خرید و فروش محصولات و خدمات در فضای اینترنت گفته می‌شود. انتقال پول، سرمایه و دیتا به صورت آنلاین نیز جزو این تجارت محسوب می‌شود. یعنی در واقع هر گونه فعالیت تجاری در فضای اینترنت که به فروش و انتقال پول ختم شود را تجارت الکترونیک می‌گویند. توجه داشته باشید که این تجارت را با کسب و کار الکترونیکی (E-Business) اشتباه نگیرید.  کسب و کار الکترونیکی به تمامی جنبه‌های عملیاتی یک کسب و کار آنلاین گفته می‌شود. ولی تجارت الکترونیک که از طریق کامپیوتر، تبلت یا موبایل هوشمند صورت می‌گیرد، مثل این می‌ماند که شما یک کاتالوگ دیجیتال را مشاهده کنید و محصولی را از این کاتالوگ دیجیتال خریداری کنید. امروزه فروش محصولاتی مثل کتاب، فیلم، بلیط هواپیما، سهام بورس و هر چیزی که فکرش را بکنید با این نوع تجارت امکان پذیر است. از معروف‌ترین فروشگاه‌های آنلاین می‌توانیم به آمازون و eBay اشاره کنیم.

 

 تجارت الکترونیک

 

تجارت الکترونیک چگونه آغاز شد؟
این نوع تجارت با انجام اولین خرید و فروش آنلاین شکل گرفت. در 11 آگوست 1994 مردی از طریق وب سایت خود به اسم NetMarket یک سی دی از گروه موسیقی Sting را به دوستش فروخت. در واقع این خرده فروشی آمریکایی اولین سایتی بود که از طریق فضای وب محصولی را به فروش رساند. از آن زمان تا به حال، تجارت الکترونیک پیشرفت‌های زیادی داشته است و هر روزه افراد تلاش می‌کنند تا محصولات را راحت‌تر در فضای آنلاین در اختیار مشتریان خود قرار دهند. طبق تخمینی که زده شده، میزان فروش الکترونیکی در سال 2020 چیزی حدود 27 تریلیون دالر بوده است.

 

#تولید_و_طراحی_سایت_در_افغانستان
# تولید_و_طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_گیم_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_نرم_افزار_در_افغانستان
# تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#e_commerce
#تجارت_الکترونیک