سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 (بخش اول)

 

 به معنای واقعی، صدها ارز دیجیتالی در جهان وجود دارد که می ‌توان آن ‌ها را خرید، استخراج کرد یا با آن‌ ها به تجارت پرداخت. ما در این مطلب 10 مورد از انواع ارز دیجیتال معتبر و ارزشمند را به شما معرفی خواهیم کرد. به ‌این ‌ترتیب با اطلاعاتی که به دست خواهید آورد می‌توانید با دید روشن‌تر و آگاهانه‌تر روی این ارزها سرمایه‌گذاری کنید.

 

 ارز دیجیتال

 

بیت کوین، پادشاه زمین کریپتو
ممکن است بیت کوین مانند برخی از رقبای خود مانند اتریوم از نظر فن آوری چندان پیشرفته نباشد. اما از یک مزیت بسیار مهم بهره می‌برد و آن شناخته شده بودن است. جالب است بدانید که هنوز هم با وجود این‌که صدها ارز دیجیتالی در جهان وجود دارد، اما به دلیل همین موضوع شناخته شده بودن بیت کوین، حجم بسیار بالایی از معاملات ارزهای دیجیتالی مربوط به بیت کوین می‌شود.
به ‌جز شناخته شده بودن بیت کوین، مسائلی نظیر سادگی تبدیل آن به ارزهای فیات FIAT یا قدرت بالای آن در نقد شوندگی جزو مسائلی است که باعث می‌شود ارزش بیت کوین همچنان در مسیر صعودی باشد.

 

 بیت کوین

 

1. لایت کوین Litecoin
گرچه هنوز فاصله ارزشمندی لایت کوین از بیت کوین زیاد است، اما لایت کوین (litecoin) همیشه یکی از انواع ارز دیجیتال معتبر در جهان بوده است و تلاش می‌کند اگر به بیت کوین نمی‌رسد، حداقل به آن نزدیک شود.
Litecoin مبتنی بر فناوری بیت کوین است. اما توسط افراد مختلفی اجرا می‌شود که دائماً آن را با جدیدترین فناوری ارتقا می‌دهند تا به‌سرعت و اجرای بهتر آن کمک کنند.
ارز دیجیتال لایتکوین در اکتوبر سال 2011 بود که توسط چارلی لی یکی از کارمندان سابق شرکت گوگل منتشر شد. این رمز ارز شاخه‌ای کوچک ‌تر از بیت کوین بود که توانست در زمانی چون تولید بلاکی کوچکتر، افزایش میزانی از کوین ‌ها و حتی یک الگویتم مبتنی بر اسکریپ تفاوت‌هایی را ارائه دهد. اکنون لایت کوین جزء بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه ‌گذاری محسوب می ‌شود و سرمایه بازاری در حدود 4.624.544.555 دالر دارد.

 

 لایت کوین

 

2. بیت کویین (btc)
در آگوست سال 2008، بود که اسم دامین bitcoin.org ثبت شد. در همان سال بود که مقاله ‌ای هم تحت عنوان “بیت‌کوین: یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا ” به چاپ رسید. البته ایده پیدایش این رمز ارز به سال 2004 بر می ‌گردد که شخصی به نام رایان فوگر ایده ‌ای را درباره ایجاد شبکه پولی غیر متمرکز را سر می ‌‍‌پروراند.
ایده ‌ای که به افراد این امکان را می ‌داد تا پول شخصی خودشان را داشته باشند. درواقع بیت کوین یک نوع ارز دیجیتال است که به کمک آن مى ‌توانید به هر نقطه‌اى از جهان که تمایل دارید پول بفرستید. یا از آن براى خرید کالا و خدماتى که نیاز دارید استفاده کنید.

 

 بیت کویین

 

دو ویژگى مهم این بیت کوین عبارت است از یکى غیر‌ متمرکز بودن هست و دیگرى در امان ماندن از چاپ مجدد اسکناس؛ که دستاورد شگرفی در مقابل پول‌ هاى سنتى امروزى به حساب می ‌آید و مسیر را براى شکل جدیدی از یک نظام اقتصادى و سرمایه‌ گذارى مالی جدید ایجاد ‌کرده است. به وسیله این ارز دیجیتال مى ‌توانید انتقالات ارزى‌ را به نحو احسن انجام دهید و حتى از فروشگاه‌ هاى آنلاین که قابلیت خرید با بیت کوین را دارند نیز سفارش دهید.
بیت کوین رتبه اول را در بین ارزهای دیجیتال دارد و میزان سرمایه بازار این ارز در بین سایر ارزهای دیجیتال جدید چیزی حدود 181.122.217.144 دالر محاسبه شده است و به همین دلیل است که هم جزء بهترین ارز دیجیتال ارزان و هم جزء بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری اند.

 

 بیت کوین

 

3. اتریوم Ethereum
این رمز ارز توسط ویتالیک بوچرین در 30 جولای 2015 راه اندازی شد. وی از برنامه نویسان مجله بیت کوین بود و در سال 2013 بود که وایت پیپر توصیف رمز ارز دیجیتال اتریوم را منتشر کرد.
اتریوم از سال 2016 به بعد به دو بلاک چین متفاوت تقسیم شد که ورژن جدید این رمز ارز با نام اتریوم و ورژن قدیمی آن تحت عنوان اتریوم کلاسیک به کارش ادامه داد. بازار اتریوم یکی دیگر از بازارهای مهم سرمایه‌ گذاری است تا الان چیزی حدود 20.415.489.154 دالر است. به همین خاطر است که در این فهرست در رده دوم بهترین ارزهای دیجیتال فهرست ما قرار می ‌گیرد.

 

 اتریوم

 

لایت کوین و اتریوم سرسخت ‌ترین رقبای بیت کوین هستند. هر دوی این Cryptocoin ها معاملات ارزان ‌تر و سریع‌ تری نسبت به بیت کوین دارند و بسیاری از دستگاه ‌های خودپرداز بیت کوین نیز از آن‌ ها پشتیبانی می‌کنند.
اتریوم از نظر فن ‌آوری یکی از قدرتمندترین ارزهای دیجیتالی جهان است. به همین دلیل شرکت‌ های معتبری همچون مایکروسافت بسیار علاقه‌ مند هستند که از میان انواع ارز دیجیتال موجود در جهان، با اتریوم کار کنند.

 

 اتریوم

 

4. دش Dash
Dash دش یکی دیگر از ارزهای دیجیتالی جهان است که از نظر ارزشمندی با بیت کوین، لایت کوین و اتریوم فاصله بسیاری دارد. اما از آن جهت که از ابتدای کار هدفش وارد کردن طبقه متوسط جوامع به بازار ارزهای دیجیتال بود، توانست محبوبیت زیادی به دست آورد و آن را حفظ کند.

 

 dash

 

5. مونرو Monero
Monero مونرو یکی از ارزهای دیجیتال جدید و با ارزشی است که البته کار کردن با آن بسیار دشوار است. هدف از طراحی دشوار آن حفظ حریم خصوصی افرادی بوده است که از آن استفاده می ‌کنند. به‌هرحال ممکن است این ارز دیجیتالی خیلی محبوب و پرطرفدار نباشد، اما ارزشمند و خوش آتیه است.
مونرو در واقع یک ارز دیجیتال منبع باز است که در اپریل سال 2014 ایجاد شد، مونرو بر عدم تمرکز، قابلیت معاوضه و همچنین حفظ حریم خصوصى افراد در تلاش است. مونرو از یک دفتر کل عمومی استفاده می ‌کند به این معنی که هرکسی این توانایی را دارد که بتوانند تراکنش‌ ها را پخش یا ارسال کند. میزان سرمایه مونرو چیزی حدود 1.382..441.567 دالر است.

برای مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

 

#تولید_و_طراحی_سایت_در_افغانستان
# تولید_و_طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_گیم_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_نرم_افزار_در_افغانستان
# تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#ارز_دیجیتال
#بیت_کوین
#لایت_کوین
#اتریوم
#دش
#مونرو