سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاست چیست؟(بخش دوم)

انواع کنترل پنل هاست

کنترل پنل ها هاست برای مدیریت فضای هاست است که بر روی سرور میزبان نصب می شود. کنترل پنل هاست امکانات مدیریت هاست از قبیل مدیریت فایل، FTP، Email، تنظیمات و موارد بسیار دیگر را فراهم می کند. در ادامه برخی از کنترل پنل ها معرفی می کنیم .

هاست چیست؟

بررسی برخی از انواع هاست ها

1:ـ هاست ویندوزی

اگر سایت شما با تکنالوجی برنامه نویسی ویندوز طراحی شده باشد، باید هاست هاست هایی تهیه کنید که سیستم عامل سرور میزبان آن و پنل کاربری آن بر مبنای ویندوز باشند یا اینکه از تکنالوجی های ویندوز پشتیبانی کنند. این سایت های عمدتا با زبان برنامه نویسی ASP و بانک اطلاعاتی SQL Server طراحی شده اند. معروف ترین و تنها کنترل پنل ویندوز “پلسک – Plesk” می باشد.

هاست چیست؟

2:ـ هاست لینوکسی

اگر سایت شما با تکنالوجی ها و زبان های برنامه نویسی مبتنی بر لینوکسی طراحی شده باشد باید از هاست های لینوکسی با کنترل پنل های لینوکسی استفاده کنید. زبان برنامه نویسی که توسط هاست های لینوکس پشتیبانی می شوند PHP است. کنترل پنل مربوط به هاست های لینوکس بر دو دسته Cpanel و Directadmin است. البته در برخی موارد هم از پلسک استفاده می شود.

هاست چیست؟

3:ـ هاست خوشه ای

منظور از خوشه ترجمه لغت Cluster است. برای استفاده بهینه از سرور ها آن ها را به یکدیگر متصل می کنند و به صورت متمرکز از فضای سخت افزاری سرور ها استفاده می کنند. از لحاظ مفهومی شبیه به کلاستر است ولی در عمل تفاوت زیادی دارند. فضای هاست شما نیز بر روی مجموعه کلاستری از سرور ها قرار دارد.

هاست چیست؟

هاست پر سرعت

هاست های هستند که از لحاظ منابع سخت افزاری مانند CPU , RAM و هارد دارای سرعت بالایی هستند و دارای ترافیک و پهنای باند بالایی نیز هستند. شاید برخی موارد را نداشته باشند و در برخی موارد سرعت بالایی داشته باشند.

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#هاست